voedselbank-utrecht-mohuka-nieuws

MoHuKa in het nieuws – Ad.nl

Aantal vuile diesels in Utrecht halveert

zie bron ad.nl

Voedselbank

Onder meer de Voedselbank Ondiep slaagde er te elfder ure in schoner vervoer te regelen voor het ophalen en distribueren van levensmiddelen. Twee maanden geleden uitte de organisatie nog een noodkreet voor vervangend vervoer. Kennelijk met succes want over enkele weken heeft ze de beschikking over een vrijwel nieuwe elektrische bestelwegen met zonnecellen op het dak. Die laatste voeden de koeling.

Over enkele maanden volgt ook nog een gloednieuwe gewone bestelbus. Tot die tijd heeft de voedselbank een ontheffing. ,,We kunnen voorlopig weer even vooruit,” stelt woordvoerder Jan Zwarts van de Voedselbank Ondiep tevreden vast. ,,We zijn zelfs een groene voedselbank geworden.”

Twee maanden geleden luidde de Voedselbank Ondiep nog de noodklok omdat haar huidige auto de milieuzone niet meer in mag. De Ondieper voedselbank krijgt de elektrische wagen volgens Zwarts in bruikleen van Terberg Leasing. Tegelijkertijd heeft een crowdfunding-actie meer dan de beoogde 19.500 euro opgebracht. Dat is ruim voldoende voor de aanschaf van een nieuwe gewone bestelbus die aan de eisen van de milieuzone voldoet.

…zie bron ad.nl