speelgoedbank-de-meern-mohuka-nieuws-utrecht

Speelgoedbank Het Speelkwartier De Meern

Speelgoedbank De Meern is opgericht in september 2010 met als doel om kinderen uit gezinnen die van een klein budget moeten rondkomen te verblijden met speelgoed. Speelgoedbank De Meern is van mening dat ondanks dat speelgoed geen eerste levensbehoefte is, het wel erg belangrijk is voor de ontwikkeling van alle kinderen. De Speelgoedbank De Meern heeft de toepasselijke naam Het Speelkwartier.
Speelgoedbank De Meern zamelt bruikbaar speelgoed en fietsen in dat heel en compleet is. Al het ingezamelde speelgoed wordt gecontroleerd en klaar gemaakt om te plaatsen in het Speelkwartier. Inmiddels weten ook donoren en bedrijven de Speelgoedbank De Meern te vinden. Zij stellen geheel belangeloos een bedrag of nieuw speelgoed ter beschikking.
De gezinnen die in aanmerking komen om bij Het Speelkwartier ontvangen van hun verwijzer, (dit kunnen zijn de voedselbank of hulpverlenende instanties), een verwijsbrief waarmee zij kosteloos speelgoed mogen komen uitzoeken. Ieder kind uit een gezin mag elke 3 maanden 2 stuks speelgoed uitzoeken. Als de kinderen jarig zijn mogen ze een keer extra speelgoed komen uitzoeken.
De Speelgoedbank De Meern is een stichting die volledig afhankelijk is van haar vrijwilligers. Alle vrijwilligers zetten zich, elk op hun eigen manier, geheel belangeloos is in voor de Speelgoedbank De Meern. Allen met als doel om kinderen gelukkig te maken met speelgoed.

Op de site www.speelgoedbankdemeern.nl staat alle informatie over deze stichting.

speelgoed brengen  ronde tafel speelgoed  _DSC1390