Rabobank – Campagne Een Aandeel in Elkaar

Ontbijt en streekproducten was het thema van de inzameling bij de Rabobank, afdeling Betalingsverkeer/COO Operations. Ook nu (en eigenlijk zal als altijd) was het weer een mooie inzameling met fantastische producten. (zie de foto’s) Een “hartelijk dank” is wederom op zijn plaats.
Graag tot de volgende inzameling, we kijken er naar uit!​

Inge Konter en Annika Diebrink zetten zich binnen Betalingsverkeer al enige tijd in voor de voedselbanken in Utrecht. De actie van Mei is een groot succes geweest!

​Annika: “Weten jullie dat één op de negen kinderen in Nederland in armoede opgroeit? Een gezin dat op of onder de armoedegrens leeft, heeft het zwaar. De ouders hebben financiële zorgen, er is sprake van ziekte, scheiding of schulden. Niet alleen de sociale impact is groot, een goede start van de dag met een gezond ontbijt is voor hen ook geen vanzelfsprekendheid! Naar aanleiding van de succesvolle inzamelingen van afgelopen jaren, hebben we dit voorjaar op verzoek van de Stichting MoHuKa (zij ondersteunen de voedselbanken in Utrecht) de inzamelingsactie voor houdbare ontbijtproducten herhaald. Op maandag 22 mei hebben we weer 2 volle rolcontainers met ontbijtproducten aan Jan Zwarts van MoHuKa overgedragen! Super toch?!”

Inge: “Armoedebestrijding gaat de hele samenleving aan. De Rabobank heeft een Banking for Food strategie. Een krachtig idee dat honger de wereld uit helpt. Annika en ik hebben het voortouw genomen om met de voedselbankactie ook iets aan te doen. Kleine stapjes, groot effect. Met deze inzameling zorgen we ervoor dat gezinnen die onder de armoedegrens leven toch de kans krijgen om een gezond ontbijt op tafel te zetten. En we zijn opnieuw blij met het resultaat! Collega’s van Betalingsverkeer zijn met volle tassen de trein ingestapt of hebben geld ingezameld en daarvan speciaal boodschappen gedaan. Maar ook Eurest, onze cateraar, heeft enthousiast gereageerd en producten gedoneerd. Al deze heerlijke producten worden toegevoegd aan de voedselpakketten en daarmee toveren jij en ik weer een lach op het gezicht van vele kinderen én hun ouders

Bron: Rabobank