Vier dagen filmgekte bij Buurtteam Ondiep Pijlsweerd

‘Gek van Oranje’ is de titel van een nieuwe speelfilm waarin sterren als Nasrdin Dchar, Susan Visser en Sanne Wallis de Vries meespelen. Een van de filmlocaties is Buurtteam Utrecht Ondiep Pijlsweerd. Vier dagen lang – 2 tot 5 mei – staat het buurtteam in het teken van filmopnames. En in ruil daarvoor d犀利士
oneren zij een mooi bedrag aan de Voedselbank in de wijk.

De film is een zomerse komedie, die zich afspeelt tijdens die paar weken dat Nederland een gedaanteverandering ondergaat, zijn doe-maar-gewoon mentaliteit van zich afschudt en zich verliest in de totale oranjegekte. De makers waren op zoek naar een filmlocatie in een multiculturele wijk en vonden die in het buurthuis van het Buurtteam Ondiep Pijlsweerd. ‘We waren meteen enthousiast, vertelt Pieter Puijk van het buurtteam, want het doet toch iets moois voor de wijk. Alleen onze klanten mochten er geen hinder van hebben. Dat is geregeld: klanten van ons buurtteam merken er weinig van, omdat de filmcrew een aparte ingang krijgt.

Steun aan lokaal initiatief
Met de filmmakers hebben we afgesproken dat we geen huur of compensatie vragen, maar wel een bijdrage aan een lokaal initiatief. We kozen voor de Voedselbank Ondiep. De filmmakers doneren 200 euro per dag. En omdat ze vier dagen in de weer zijn, brengen de filmopnamen dus 800 euro in het laatje van de Voedselbank. Jan Zwarts , coördinator bij Voedselbank Ondiep, is ontzettend blij met deze donatie. ‘De deelnemers kunnen met dit bedrag weer mooie pakketten maken voor de inwoners van de wijk.’

Over Buurtteams Utrecht
De 18 buurtteams verspreid over de stad werken volgens het principe ‘1 gezin – 1 plan – 1 hulpverlener’. Het buurtteam zet zoveel mogelijk in op preventie en optimaal gebruikmaken van de kracht van buurtbewoners. Ze doen wat nodig is, dichtbij en laagdrempelig zodat mensen zo lang mogelijk zelf de regie houden op hun leven en in hun eigen omgeving kunnen blijven wonen met de ondersteuning die zij nodig hebben.